Het reisjaar 2020: Wat deden we wel en wat niet?

In januari 2020 hadden we volop plannen om er weer een mooi reisjaar van te maken. Nu we het einde van dit bijzondere jaar naderen, blijkt het in sommige opzichten totaal anders te zijn verlopen. Tegelijkertijd kunnen we wel terugkijken op een paar mooie vakanties. In deze terugblik vertel ik je alles over wat we wel hebben gedaan, maar ook wat er uiteindelijk niet is doorgegaan. Of eventueel in aangepaste vorm. Kijken jullie met mij mee terug?

Maart 2020: Costa Blanca (Spanje)

Altea Costa Blanca Spanje

Villajoyosa Costa Blanca Spanje

Sinds een paar jaar proberen we in maart alvast een weekje zon te boeken. Even weg van het vaak nog grijze én koude weer in Nederland. Zeker voor mij, als winterhater, is zo’n weekje enorm fijn. Eindelijk weer een volle accu en vooral dat je gewoon lekker de hele dag c.q. avond buiten bent. Ik kan daar altijd enorm van genieten.

Dit jaar besloten we om naar Altea aan de Costa Blanca te gaan. Corona maakte langzamerhand zijn opwachting in Europa, maar het beheerste nog niet het dagelijkse nieuws of onze beslommeringen. Ook in Zuid-Spanje speelde het nog niet, we genoten dan ook volop van ons weekje zon. Bezochten onder meer de kleurrijke badplaats Villayoosa, reden een prachtige route in het achterland naar Guadalest (note voor mijzelf: blog hierover schrijven) en waren onder de indruk van Allicante. Ook namen we een kijkje in Benidorm en ja, alle vooroordelen die we over deze badplaats hadden, kwamen allemaal uit.

Kortom: een heerlijk weekje zon, zee, strand, mooie plaatsen en lekker eten!

Juni 2020: Rijnland-Palts (Duitsland)

Saarburg Rijnland-Palts Duitsland

Saarschleife Duitsland

Herrstein Hunsruck Duitsland

Normaal heb ik in juni altijd mijn zomervakantie van drie weken, maar inmiddels beheerste corona al ons dagelijkse leven én dus ook onze plannen. We waren van plan om in juni naar Oostenrijk te gaan, maar lange tijd bleef dat land op code oranje staan. Uiteindelijk boekten we op het laatste moment een huisje op een vakantiepark in Saarburg.

Met de nodige beperkingen (anderhalve meter en mondkapje) genoten we van een heerlijk weekje in een prachtige omgeving. Niet alleen verraste Saarburg ons, maar ook de prachtige natuur rondom de Saarschleife. Absoluut een bestemming waar je je prima een weekje kunt vermaken.

Juli 2020: Weekendje Haaksbergen (Nederland)

weekendje Buurse Nederland

Normaal gaan we in het najaar vaak nog een weekje met mijn ouders op vakantie. Doordat we dit jaar onze plannen wijzigden en we onze zomervakantie naar september verplaatsen, zouden we niet meer samen op pad gaan. Aangezien mijn ouders deze zomer in Nederland bleven op een camping waar ook appartementen worden verhuurd, besloten we hun te verrassen.

Het was een heerlijk relax weekendje in een mooie omgeving.

September 2020: Vorarlberg (Oostenrijk)

Burserberg Vorarlberg Oostenrijk

Schwarzee Montafon Vorarlberg

Burserschlucht Vorarlberg Oostenrijk

Lange tijd was het onzeker of we dit jaar wel naar onze favoriete vakantieland konden gaan. Uiteindelijk gingen alle lichten op groen en boekten we een huisje in Burserberg in onze geliefde Vorarlberg. De eerste drie dagen was het redelijk grijs en mistig, maar daarna genoten we van een heerlijke zomervakantie.

We maakten diverse mooie wandelingen in de bergen, genoten opnieuw van de Silvretta Hochalmstrasse en stelden onszelf behoorlijk op de proef tijdens de wandeling in de Burser Schlucht. Eén ding werd ons opnieuw wel duidelijk: Oostenrijk is echt ons land!

Ook tijdens deze vakantie speelde corona natuurlijk een rol. Overal afstand houden en mondkapjes op, maar verder was alles gewoon mogelijk.

Wat deden we verder nog?

huisje augustus

Hoewel ons vakantiehuisje nog niet helemaal klaar is, was het wel zo ver klaar dat we er konden overnachten. Diverse weekendjes hebben we er dan ook doorgebracht. Lekker genieten van ons mooi plekje terwijl we ondertussen nog wat klusjes deden. Ook familie en vrienden kwamen in de zomer gezellig langs, aangezien we met gemak ons konden houden aan de anderhalve meter afstand.

Niet eerder hebben we zoveel gebbqed als dit jaar, toch wel een voordeel van een tuin!

Wat ging er niet door?

In april zouden we een weekendje naar Parijs vanwege een beurs, maar deze werd geannuleerd en verplaatst naar oktober. Ook in oktober ging het logischerwijs niet door. Jammer, maar we hebben nog een voucher voor volgend jaar, dus hopelijk gaat de beurs dan wel door.

Sinds het debuut van Max Verstappen in de Formule 1 zijn we jaarlijks van de partij tijdens de race in België. Hier plakken we dan altijd een weekje vakantie aan vast omdat we gek zijn van de Ardennen. De race ging wel door, maar helaas zonder publiek. Aangezien België op dat moment op code oranje stond, ging ons weekje helaas ook aan onze neus voorbij.

Verder gaan we al een aantal jaren in november naar Kassel vanwege een beurs. Deze combineren we dan altijd met een bezoek aan de kerstmarkt, maar ook dit werd helaas geannuleerd.

Ondanks corona kijken we toch met veel plezier terug op ons reisjaar 2020!

8 comments

1. Caroline

Al met al toch een leuk reisjaar geworden. Onze USA reis ging niet door, in plaats daarvan gingen we deze zomer naar de Normandische kust.

2. Alexandra

Ik ben eind februari een lang weekend in Athene geweest. De enige vakantie dit jaar, door corona en een knie blessure. Ik hoop er in 2021 vaker op uit te gaan. Niets zo heerlijk als even op een andere plek zijn.

3. Jouvence

De Costa Blanca is zo mooi, liefde voor Spanje! Fijn dat je er toch nog even tussenuit hebt kunnen gaan en genieten van vakantie.

4. Lindaschrijfthetop

Je hebt ondanks Corona toch nog leuke trips kunnen maken.

5. Koen

Al bij al hebben jullie best veel gereisd in dit corona-jaar. Dat kan ik (wij) niet zeggen.

6. Corrina

Ik heb genoten van al je reisverslagen
    Zo leuk
    Wij hebben onze plannen ook moeten omzetten
    Maar al met al hebben we paar mooie uitstapjes gemaakt

7. Manon

Nou toch 3 vakantietjes meegepakt in dit jaar. Niks te klagen lijkt me 🙂

8. Saskia

Super fijn zeg! Wij zijn alleen naar Centerparcs geweest wat echt genieten was. En nu lekker vakantie thuis; lekker cocoonen, heerlijk!